3 důvody, proč mít firemní blog

377
3 důvody, proč mít firemní blog

Máte propracované firemní stránky, ale nemáte na nich blog? Přemýšlíte, zda se vám vyplatí investovat do publikování pravidelných článků? A jak na to, aby měl váš firemní blog skutečně smysl?

Každá menší, či větší firma se v rámci svého růstu v určitý moment dostane do bodu, kdy je nucena řešit své firemní webové stránky. K rozhodnutí, zda vám postačí pouze stručná jednostránková prezentace, nebo bude vhodnější investovat do rozsáhlých promyšlených internetových stránek, patří i rozhodnutí, zda na web umístit firemní blog. Jaké výhody vám přinese?

1. Upozorníte na sebe přirozenou cestou

Laická i odborná veřejnost si v posledních letech velmi rychle zvykla na to, že většinu informací lze dohledat na internetu. Ať už jde o tzv. rychlé informace v podobě aktuální otevírací doby nejbližšího obchodu, nebo o odpovědi na sofistikované otázky či technické specifikace, první, co většinu z nás napadne, je spustit svůj oblíbený vyhledávač. Firmám se tak otevírá možnost, jak přitáhnout své potencionální klienty. Proč toho tedy nevyužít?

Nenechte své zákazníky tápat. Chtějí vědět něco, co souvisí s vaší firmou, produkty nebo službami, které nabízíte? Poskytněte jim odpověď a získejte jejich pozornost. Zapomeňte na přemlouvání, nucenou reklamu a budování povědomí o značce složitou cestou. Promyšlené články na firemním blogu přitáhnou vaši cílovou skupinu. Přirozeně a elegantně.

Co článek, to zasazené semínko.

2. Cesta, jak vzdělávat své zákazníky

Podnikáte v oboru, kterému nerozumí úplně každý? Předejte svým zákazníkům informace, které jinde nenajdou. Ukažte jim, v čem je vámi nabízený produkt jedinečný. Naučte je, jak s ním zacházet. Představte jim související produkty. Zkrátka jim sdělte vše, co potřebují vědět.

Že podnikáte v naprosto běžném oboru? Nevadí. Podívejte se na svou profesi z vnějšku. Jistě najdete celou řadu témat, která budou vaše zákazníky zajímat. A nemusíte psát jen o vaší nabídce. Nechte své zákazníky nahlédnout do zákulisí. Přemýšlejte, kdy vás mohou potřebovat. Skutečně jsou vašimi klienty jen lidé, kteří od začátku vědí, co hledají?

Váš firemní blog dokáže sehrát nenahraditelnou úlohu. Vašim zákazníkům pomůže pochopit:

  • co jim nabízíte,
  • že to skutečně potřebují,
  • jak se mají při výběru rozhodnout,
  • proč se k vám pravidelně vracet,
  • že nabízíte více než konkurence,
  • nebo třeba že pracovat u vás je fakt terno.

Prostřednictvím článků publikovaných na internetových stránkách zaujmete, inspirujete, poučíte a možná i pobavíte. Ale především podnítíte své čtenáře k akci. Protože co článek, to jedno zasazené semínko.

Prostřednictvím firemního blogu navážete přímý vztah se svými zákazníky. Díky tomu se na svůj byznys začnete dívat jejich pohledem.

3. Získáte zpětnou vazbu

Pravidelnou publikací na svém webu výrazně zvýšíte povědomí o vaší společnosti. Kromě toho ale může váš blog vést k navázání přímého kontaktu se zákazníky. Vytvořte komunitu, která bude úzce spjata s vaším podnikáním. Budujte si se zákazníky blízký vztah.

Víte, proč vaši zákazníci upřednostňují konkrétní výrobek? Nebo proč naopak vůbec nekupují produkt, o kterém jste si mysleli, že „půjde na dračku“? Možná náhle přijdete na kloub mnoha věcem a svůj byznys tak dokážete ještě více vylepšit.

 

NÁŠ TIP:
ABY VAŠE TEXTY ZÁKAZNÍCI ČETLI

Přáli byste si získat praktický a ucelený návod, jak psát texty na firemní blog tak, aby přinášely skutečné výsledky? Toužíte přimět své zákazníky k akci a nevíte, jak na to?

Stáhněte si e-book, který shrnuje všechna nejdůležitější pravidla pro psaní úspěšných prodejních textů.

KOUPIT E-BOOK

Směle do toho!

Dostaňte se do povědomí svých potencionálních zákazníků. Zařaďte svůj blog mezi weby, které patří k dobrým zdrojům informací. Dejte zákazníkům najevo, že tomu, co děláte, skutečně rozumíte. A upozorněte tak přirozeně zákazníky, kteří vaše služby cíleně hledali, i ty, kteří na ně díky vašim článkům narazili jen náhodou na svou firmu i na to, co nabízíte.

Nemáte na pravidelné psaní a publikaci článků o vaší společnosti čas? Múza není váš kamarád a trápíte se i nad psaním SMSky? Pak neváhejte a vyzkoušejte naši službu pravidelných článků na firemní blog.