30 otázek, na které se ptají vaši zákazníci

169
30 otázek, na které se ptají vaši zákazníci

Podnikáte ve svém oboru již pěknou řádku let? Pak jistě znáte ten pocit, že svým zákazníkům najednou tak úplně nerozumíte. Na svůj byznys už se totiž ani zdaleka nedokážete dívat tak jako v době, kdy jste začínali. Stává se vám, že se nedokážete oprostit od svého profesionálního pohledu a občas by se vám hodilo, abyste se opět alespoň na chvíli viděli očima svého zákazníka? Přinášíme vám tři desítky tipů, které využijete při psaní svých firemních textů.

Existuje celá řada osvědčených rad, jak zaujmout své zákazníky. Mnoho z nich se vám bude hodit i při tvorbě nové firemní prezentace nebo při psaní poutavých článků na blog. Všechny však mají jedno společné: Pokud chcete své čtenáře skutečně přitáhnout, budete se v prvé řadě muset dokázat vcítit do jejich uvažování.

Když produkt není to jediné, na čem záleží

Vlastníte e-shop? Pak vězte, že nejen kvalitním produktem živ je e-shop. Vaše zákazníky zajímají také odpovědi na celou řadu souvisejících otázek. Pokud jim je nenásilnou formou poskytnete vhodně zvolenými slovy přesně ve chvíli, kdy je potřebují slyšet, jednoduše si je tak získáte.

Potencionální zákazníky v souvislosti s produkty na vašem e-shopu pravděpodobně napadá:

  • Co přesně u vás mohou koupit a jak široký sortiment jim nabídnete?
  • Jak se mohou vyznat v jednotlivých kategoriích?
  • Podle čeho mají vybrat produkt, který bude vyhovovat právě jim osobně?
  • Existují na nabízené produkty nějaké recenze?
  • Do jakých podmínek je určen konkrétní produkt?
  • Kolik si účtujete za poštovné?
  • Kdy konkrétně jim zboží dorazí? A jak jisti si tím mohou být?
  • Jsou s nákupem ve vašem e-shopu spojena i nějaká rizika? A pokud ano, jak jim lze předejít?
  • Dá se zakoupený produkt vrátit? A pokud ano, tak v jaké lhůtě?
  • Máte i kamennou prodejnu nebo provozovnu, kde si mohou zboží prohlédnout, vyměnit nebo vrátit?
Vyjděte čtenářům vstříc. Pravděpodobně je o to rychleji proměníte ve své zákazníky.

Dejte odpověď, získejte zákazníka

Ať už podnikáte v jakémkoliv oboru, dříve než vás zákazníci osloví, potřebují o vás vědět alespoň základní informace. Ty jim můžete poskytnout v podobě kvalitních internetových stránek. Když budete přemýšlet o tom, co vše by na nich mělo být uvedeno, zamyslete se nad otázkami:

  • V čem je vaše služba výjimečná?
  • Proč by měli oslovit právě vás a ne konkurenci?
  • Poskytujete nějaké záruky?
  • Nabízíte věrnostní slevy?
  • Kde vás zákazníci najdou?
  • Jaká je vaše provozní doba?
  • Dá se za zboží platit kartou?
  • Disponujete technickou podporou? A v jakém rozsahu?
  • Je nutné vás navštívit osobně, nebo se s vámi stačí spojit telefonicky?
  • Co o vašich službách říkají vaši zákazníci?

Poskytněte detailní informace

Zákazníci se v dnešní době chovají na rozdíl od zákazníků v minulosti zcela odlišně. Zatímco dříve stačilo vyvěsit velkou ceduli, aby všichni věděli, kde se nachází místní prodejna, opravna, či jakákoliv jiná firma, v dnešní době zákazníci hledají sofistikované informace. A tak již dnes často ani jasné odpovědi na všechny základní otázky nestačí.

Pro zodpovězení složitějších dotazů můžete využít firemní blog, kde se rozepíšete o všech podrobnostech. Své zákazníky na něm můžete informovat, ale dokonce i vzdělávat.

Dívejte se na svůj byznys očima zákazníků. Obdobně jako to dělá rodič, když něco vysvětluje svému dítěti.

Vaše zákazníky zajímá každý detail. Nenechte konkurenci, aby na otázky vašich čtenářů odpověděla dříve než vy:

  • Jak se starat o zakoupený produkt?
  • Jak často ho dávat do servisu na pravidelnou údržbu?
  • Je možné pořídit na prodávané produkty či poskytované služby dárkový poukaz?
  • Jaká je vaše otevírací doba v období státních svátků a prázdnin?
  • Dá se u vaší firmy zaparkovat?
  • A zdarma?
  • Kdo přesně mě bude ve vaší provozovně obsluhovat?
  • A skutečně své práci rozumí?
  • Účastníte se pravidelně nějakých vzdělávacích akcí, díky kterým se můžete řadit mezi odborníky?
  • Vlastníte nějaké certifikáty kvality?

Takto bychom mohli pokračovat do nekonečna. Způsobů, jak své zákazníky přitáhnout prostřednictvím odpovědí na otázky, které je zajímají, zkrátka existuje celá řada. Využijte toho, že se zákazníci ptají. Ač třeba jen v duchu. Nenechte je tápat. Nebo v horším případě hledat odpovědi jinde.

Necítíte se na to?

Připadá vám, že pravidelné plnění firemního blogu články je pro vás příliš velké sousto? Nechejte si poradit zkušenými copywritery. Rádi napíšeme všechny texty na vaši webovou prezentaci či firemní blog za vás.