Nejčastější chyby na webových stránkách

21
Nejčastější chyby na webových stránkách

Daří se vám přivést potencionální zákazníky na firemní web? Výborně! Přesto je poněkud předčasné začít jásat. Proč? O svého klienta totiž stále ještě můžete přijít. Stane se z něj totiž pouhý návštěvník webu, který přišel, viděl a odchází. Čím to je? A lze to jednoduše napravit?


OBSAH ČLÁNKU


1. Web se pomalu načítá

Pro člověka, který surfuje po internetu, není nic horšího, než když se na obsah nějaké webové stránky tak moc těší, a ona se stále ne a ne načíst. Pokud se váš web nenačítá dostatečně rychle, v 90 % kvůli tomu o svého návštěvníka přijdete. A to je jistě škoda. Ještě ani není na vašem webu – a už je pryč.

Příčin pomalého načítání internetových stránek může být samozřejmě hned celá řada. Jednou z nich je například pomalé internetové připojení na straně čtenáře. A s tím jen těžko něco uděláte. Ale ruku na srdce. Opravdu se vaše stránky dlouho načítají jen vinou zákazníkova pomalého připojení? Nebo je to v případě vašeho webu naopak pravidlo?

Rychlost svého webu si můžete ověřit různými způsoby (více na toto téma jsme psali v článku Jak jednoduše změřit rychlost webových stránek). Rychlý a bezpečný on-line nástroj poskytuje například Google. Přímo na stránce určené k měření rychlosti webu si po zadání své URL adresy jednoduše vyzkoušíte, jak na tom je s rychlostí právě váš web. A pokud zjistíte, že bídně, pak vám nezbývá než se pokusit o nápravu. Jak na to jsme psali na našem blogu v článku Co zpomaluje načítání webu.

2. Pro zákazníka je obtížné se na webu zorientovat

Načítají se vaše stránky rychle? Perfektní. Potencionálního zákazníka jste dostali na web a zatím jste ho ničím neodradili. Jenže kam teď?

Obsahuje vaše vstupní stránka obrovské množství obrázků, grafických prvků, textu různých barev a velikostí, texty obsahující řadu metafor, vtípků a zábavných historek? Pak nejspíš zaujmete. Ale určitě ne tak, jak jste si představovali.

Pokud máte čtenáře svého webu vést ke konkrétní akci, pak ho nesmíte zahltit informacemi, které nehledá. Držte se starého osvědčeného v jednoduchosti je krása. A vaši zákazníci vám budou trhat ruce.

Podívejte se na svůj web očima zákazníka, který o vás nikdy neslyšel. Nebo už o vás slyšel a nyní hledá konkrétní informaci. A teď si poctivě zodpovězte na následující otázky:

  • Dokáže se na vašem webu rychle zorientovat?
  • Jsou vaše stránky pojmenovány tak, aby každému bylo na první pohled jasné, co je jejich obsahem?
  • Jdete v textu ihned k věci?
  • Vidí zákazník na první dobrou u vašich produktů stručné informace a cenu?
  • Lze jednoduše dohledat základní kontaktní informace, otevírací dobu a další aktuality, které by vaše zákazníky mohly zajímat?

Smyslem obsahu na vašem webu by mělo být přitáhnout zákazníka a přimět ho k akci – k nákupu v e-shopu nebo ke zvednutí telefonu a poptání vaší služby. Tak mu v tom nebraňte zbytečně složitým webem.

Zamotali jste se do vytváření struktury vlastního webu?

Využijte služeb profesionálních copywriterů. Pomohou vám získat potřebný nadhled, ale také rozlišit důležité informace od zbytečných a nastavit podobu textů tak, aby byly pro vaše čtenáře čtivé a poutavé.

Kontaktujte nás!

3. Zákazníka nevedete k žádné další akci

Pro někoho možná samozřejmost, pro někoho novinka: Pokud zákazníkovi na svém webu jasně neřeknete, co má udělat, většinou to neudělá.

Váš potencionální zákazník přišel na váš web. Je spokojen s tím, co se na něm dozvěděl. Dokáže si najít vše potřebné. A tak zkrátka zavírá prohlížeč a odchází. Jenže to vy nechcete! Už jste ho skoro měli! Taková promarněná šance!

A teď si představte stejnou situaci v kamenném obchodě. Prodáváte nádherné zboží. Zákazník si ho prohlíží, zdá se, že si vybral. Najednou ale jeho pozornost odvádí upovídané děti nebo telefon, který mu zazvoní. Co uděláte? Jakmile k tomu máte nejbližší příležitost, ihned na něj začnete mluvit. Vrátíte jeho pozornost ke zboží. A nakupíte před něj pomyslnou horu argumentů, proč by měl produkt koupit právě teď a právě u vás.

Stejné je to i s vaším webem. Pouze s tím rozdílem, že v on-line prostředí nemůžete reagovat na chování zákazníka v přímém přenosu. Vyzvat k akci ho proto musíte ve správný okamžik prostřednictvím správně načasovaných textů. Zapojte do svého obsahu tzv. call to action. Řekněte jasně zákazníkům, co mají udělat. A dejte jim jasně najevo, proč je to skvělá volba.

Pamatujte: Každá stránka vašeho webu by měla vést vaše zákazníky k dalšímu konkrétnímu kroku.

Jak na to?

  • Přidejte na svůj web tlačítko Kontaktujte nás.
  • Vepište do textu Rezervujte si místo na on-line kurzu ještě dnes!
  • Připište ke slevové akci: Využijte výhodné nabídky.
  • U stránky popisující službu přidejte odkaz s textem Nahlédněte do našich referencí.

Zkrátka, dejte uživatelům vašeho webu jasný a konkrétní návod, co mají udělat. Nejspíš vám to zpočátku bude připadat drzé. Pokud ale své texty správně nastavíte a zaměříte se na základní prodejní metody copywritingu, vaši zákazníci vám to rychle vrátí – v podobě realizovaných objednávek.

4. Webové stránky nejsou přizpůsobeny k prohlížení na chytrých zařízeních

Responzivita – často opakovaný, ale při tvorbě, a především při pozdějších úpravách, webu také často opomíjený faktor, který ovlivňuje to, jak návštěvníci pohlíží na váš web. K čemu totiž je, že máte perfektně vyladěné texty, obrázky a další grafiku webových stránek při prohlížení na počítači či notebooku, když na váš web stejně většina lidí chodí z mobilu nebo tabletu?

Pokud váš web není responzivní, své návštěvníky si tak akorát naštvete. Nedokážou totiž správně zobrazit obsah webu, zavřít vyskakovací okna nebo kliknout na některý z odkazů. Na vaše stránky proto během chvíle zanevřou a z webu jednoduše odejdou. A už je nikdy neuvidíte.

Nezapomeňte proto dotáhnout dokonalost svého webu do konce a vyladit ho do takové podoby, aby byl dobře čitelný a poutavý i v případě, že si zákazníci stránky prohlíží třeba v době, kdy sedí v čekárně u lékaře nebo zrovna jedou domů městskou hromadnou dopravou.

Máte vlastní web a chcete, aby jej někdo nezaujatě zhodnotil z pohledu vašich zákazníků? Rádi vám pomůžeme. Kontaktujte nás!

54321
(0 votes. Average 0 of 5)