O čem psát na firemním blogu

343
O čem psát na firemním blogu

Podnikáte ve specifické oblasti a máte pocit, že byste na svém firemním blogu neměli o čem psát? Nebo vám došla témata a vy nevíte, jak ještě své čtenáře zaujmout? Inspirujte se našimi tipy a dodejte textům na svém firemním blogu novou šťávu.

Ptejte se jako zákazník

Základním pravidlem každého dobrého článku je, že musí obsahovat informace, které čtenáře zajímají. Není však neobvyklé, že mezi firmou a potencionálními zákazníky vznikne pomyslná propast, kterou není snadné překročit.

Chybí vám inspirace? Naučte se mluvit se svými zákazníky. A získané poznatky si nezapomeňte zapsat. Na co se vás klienti často ptají? Co je zajímá? Jak se k vám dostali? Jaké problémy obvykle řeší? Každá z otázek, kterou si vaši zákazníci položí, je skvělé téma pro váš budoucí článek. Proč taky složitě vymýšlet odpovědi na otázky, které vaše klienty ani nenapadnou, když máte možnost jim poskytnout jasnou odpověď na to, po čem přímo prahnou?

Jenže jak se dopátrat toho, o čem vaši (potencionální) zákazníci přemýšlí? Dejte se do řeči se svými stálými klienty v kamenném obchodě nebo při předávání zboží. Využijte komentářů na sociálních sítích, kde se lidé často odvážou a nestydí se říct svůj názor. Nebo se zeptejte kamarádů, jak oni vnímají váš byznys.

Komunikujte se svými zákazníky. Jedině tak zjistíte, co potřebují slyšet, a tedy o čem byste měli psát.

Poskytněte trefnou odpověď

Otázky máte. A co dál? Pokuste se ve svém textu podat jasnou odpověď. Vyberte si jedno téma a pusťte se do práce. Je téma složitější? Nebojte se rozdělit odpověď do dvou či více samostatných článků. Vašim cílem je: nenudit, odpovídat jednoduše a zaujmout.

Že vás napadají samá banální témata, o kterých je vám hloupé psát? Výborně. Pak jste na skvělé cestě, jak se přiblížit svým zákazníkům. Právě zodpovězením nejčastějších jednoduchých otázek totiž můžete započít svůj běh s názvem „firemní blog“.

Hledejte okrajová témata

Firemní blog už máte, ale došla vám témata? Máte pocit, že už jste psali snad o všem, co s vaším podnikáním souvisí? Nebojte se zabrousit i do jiných odvětví. Že to nijak nesouvisí s vaším byznysem? Omyl. Na váš web nemusí zabrousit jen lidé, kteří hledají vaši profesi. A právě okrajová témata mohou na web přivést další čtenáře z vaší cílové skupiny. Vaši zákazníci často netuší, co přesně mají hledat. Podejte jim pomocnou ruku a přitáhněte je na svůj web.

Analyzujte výsledky vyhledávání

Skvělým pomocníkem při hledání vhodných témat pro vaše články se mohou stát také samotné vyhledávače. Využijte odborné analýzy klíčových slov, použijte nástroj Návrh klíčových slov nebo třeba jen zabruste do jakéhokoliv vyhledávače a nechte si zapnutý tzv. našeptávač. Jakmile začnete psát frázi, která souvisí s vašimi produkty, našeptávač vám zobrazí nejčastěji vyhledávané fráze. Vyzkoušejte zadat obecnějších fráze typu „Jak na…“, „Co je…“, „Jak funguje…“ Získáte tak přehled základních témat, které lidé v daném vyhledávači nejčastěji zajímají.

NÁŠ TIP:

Nechte se inspirovat praktickým on-line nástrojem Návrh klíčových slov na Skliku

Pro přihlášení budete pouze potřebovat účet u Seznamu. Poté v Menu klikněte na Nástroje a Návrh klíčových slov budete mít plně k dispozici.

Věčně omílaná pravda: Obsah je král

Téma máte vybráno? Tušíte už, o čem budete psát? Výborně. Začátek máte za sebou. Teď už jen stačí vymyslet trefný a úderný článek, který bude vaše čtenáře bavit od začátku do konce. Naše tipy, jak na to, najdete v článku 8 věcí, bez kterých vaše články nebudou fungovat.

Zadejte napsání článku našemu týmu zkušených copywriterů. Texty pro vás napíšeme s lehkostí a ve vámi vybraném termínu.


MARKETINGOVÁ PŘÍRUČKA

Chtěli byste mít kdykoliv při ruce všechna základní pravidla pro psaní obchodních textů?

STÁHNĚTE SI PRAKTICKÝ E-BOOK
25 PRAVIDEL PRO ÚSPĚŠNÉ PRODEJNÍ TEXTY

a získejte rychlý návod s praktickými příklady, který vám ukáže, jak upoutat pozornost čtenáře a přimět ho k akci.